RePowerEU – Ce trebuie să știi & Oferta Depanero
Ne-am propus să discutăm despre RePowerEU, unul dintre cele mai importante subiecte pentru toți cei pasionați de energie verde, pentru toate persoanele care aspiră la independență energetică, autonomie și protejarea mediului înconjurător.
De ce este RePowerEU o idee bună în contextul actual?
Adoptarea soluțiilor energetice eficiente și a energiei regenerabile reduce pe termen lung cheltuielile asociate energiei. De asemenea, trecerea către energie verde înseamnă un mediu înconjurător mai curat și mai protejat.
RePower EU are 2 etape și oferim mai jos câteva aspecte esențiale despre fiecare dintre acestea. Informațiile complete pot fi consultate în cadrul ghidului oficial și, de asemenea, prin contact cu unul dintre consultanții Depanero, la numarul de telefon 0747362439, de luni până vineri, în intervalul 09:00 – 17:00.
Ghidul Solicitantului poate fi accesat pe pagina oficiala a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene – aici
Etapa I
Etapa I are 2 componente:
Componenta A: Se adresează persoanelor vulnerabile, consumatorilor de energie care nu dețin niciun sistem de panouri solare sau de stocare a energiei.
Componenta A vizează
• instalarea de noi sisteme de panouri fotovoltaice (cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW)
• instalarea de sisteme de stocare a energiei electrice (cu o capacitate utilizabilă de stocare a energiei electrice de cel puțin 5 kW).
Componenta B: 20.000 de vouchere (100 milioane euro). Se adresează persoanelor fizice, inclusiv consumatorilor vulnerabili de energie, care dețin un sistem de panouri solare cu capacitate de cel puțin 3 kW (putere instalată panouri 3,75 kWp).
Componenta B vizează:
• instalarea de sisteme de stocare a energiei electrice cu o capacitate utilizabilă de stocare a energiei electrice de cel puțin 5 kW*
* Sistemele autonome de stocare a energiei electrice sunt eligibile pentru sprijin numai în cazul în care proprietarii de locuințe dețin deja un sistem de panouri solare cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW (putere instalată panouri 3,75 kWp).
Etapa II
Etapa II este destinată populației generale / persoanelor fizice care nu dețin sisteme de panouri fotovoltaice, de stocare a energiei sau persoanelor care au aplicat în programul Casa Verde 2023 și nu au reușit să obțină finantarea dorită.
Etapa II vizează:
• instalarea de noi sisteme de panouri fotovoltaice cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW
• sisteme de stocare a energiei electrice autonome cu o capacitate utilizabilă de stocare a energiei electrice de cel puțin 5 kW.
Conform Ghidului Solicitantului, apelul de proiecte este unul de tip competitiv, avand un termen limită de depunere a cererilor de finanțare pe bază de criterii de selecție și rezultat obținut.
DEPANERO aduce energia verde mai aproape de tine
Depanero este un partener de încredere pentru implementarea soluțiilor finanțate prin programul RePower EU.
Oferim servicii complete pentru instalarea sistemelor fotovoltaice și a soluțiilor de stocare a energiei, perfect aliniate cerințelor programului REPowerEU.
Ghidul Solicitantului poate fi accesat pe pagina oficiala a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene – aici
Criterii eligibilitate
• Beneficiarul final deține dreptul de proprietate privată asupra imobilului (teren și / sau clădire), la momentul depunerii cererii de finanțare.
• Beneficiarul final este persoană fizică cu domiciliul în România, iar adresa de domiciliu precizată în Cartea de identitate corespunde cu adresa clădirii rezidențiale obiect al proiectului;
• Imobilul (clădire și teren) este liber de orice sarcini sau interdicţii ce afectează implementarea proiectului (nu există sedii sociale/ puncte de lucru/ societăți comerciale/ ONG-uri/ alte forme de organizare cu sau fără activitate economică la adresă);
• Imobilul nu face obiectul unor litigii având ca obiect dreptul invocat de către solicitant pentru realizarea proiectului, aflate în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun sau al unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;
• În cazul în care imobilul (teren și/sau clădire) este deținut în coproprietate de mai multe persoane, sunt îndeplinite condițiile:
o Beneficiarul final, persoana fizică, minim 50% din suprafața utilă a clădirii și, de asemenea, minim 50% din suprafața terenului.
o Beneficiarul final și ceilalți proprietari își dau acordul cu privire la implementarea proiectului (conform contractului comercial dintre Solicitant și consumator vulnerabil de energie);
• În cazul contractelor comerciale încheiate cu beneficiari finali al căror obiect îl reprezintă amplasarea de sisteme fotovoltaice pe teren sau clădire rezidențiale unifamilială asupra cărora au fost instituite ipoteci, beneficiarul final va pune la dispoziția solicitantului documentele justificative (contract de ipotecă imobiliară și ultima dovadă a obligațiilor de plată, cu condiția să nu fie emisă cu mai mult de 60 zile calendaristice înainte de data semnării contractului comercial) necesare demonstrării îndeplinirii condiției referitoare la menținerea proprietății. Neîndeplinirea condiției de mai sus, atrage neeligibilitatea clădirii rezidențiale unifamiliale și imposibilitatea accesării schemei de vouchere.
• În cazul în care sistemele de panouri fotovoltaice sunt amplasate pe teren, beneficiarul final trebuie să demonstreze proprietatea pentru întregul imobil (clădire rezidențială unifamilială și teren aferent).
Documente necesare pentru constituirea dosarului BENEFICIARULUI FINAL
o Act de identitate
o Extras de carte funciară emis de autoritățile competente pe numele beneficiarului final, cu maxim 60 de zile calendaristice înainte de data depunerii dosarului Beneficiarului final la operatorul economic.
o Certificat de racordare + factura energie electrică/ contract de prosumator pe numele beneficiarului prin care se demonstrează că persoana fizică deține deja un sistem de panouri solare cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW (putere panouri minim 3,75 kWp).
o Contractul de ipotecă imobiliară și ultima dovadă a obligațiilor de plată (copie ordin de plată/ chitanță), cu condiția să nu fie emisă cu mai mult de 60 zile calendaristice
o CI pentru toți coproprietarii, într-un singur fișier format .pdf
o Orice alte documente care se consideră a fi necesare pentru demonstrarea criteriilor de eligibilitate, în cazul în care se impune clarificarea unor inadvertențe identificate în cadrul documentelor solicitate (exemplu: nomenclator stradal, certificat de casatorie)
După verificarea dosarului, Depanero emite contractul comercial între consumator, în calitate de beneficiar final și solicitant.
Distribuie Articol